Szkoła Podstawowa w Makowiskach

godlo

Zegarek

Wakacje za:

Licznik odwiedzin

2779549
Dzisiaj
Wczoraj
Ten tydzień
Ostatni tydzień
Ten miesiąc
Ostatni miesiąc
Wszystkie dni
1484
972
2456
2734440
53681
121035
2779549

Zachęcamy do ruchu na świeżym powietrzu

 

Ruch na świeżym powietrzu to mnóstwo korzyści dla organizmu!

Ruch na świeżym powietrzu to mnóstwo korzyści dla organizmu. Poza wszystkimi walorami zdrowotnymi, treningi na boiskach zewnętrznych i zabawa na placu zabaw wpływają na samopoczucie dzieci, radość z gry czy zabawy, zaangażowanie i komfort pracy. 

Zabawy i treningi na świeżym powietrzu sprzyjają lepszemu dopływowi powietrza do organizmu. W ten sposób zapobiegamy niedotlenieniu, mogącemu skutkować zniechęceniem, ospałością, problemami ze snem, spadkiem koncentracji i trudnościami z pamięcią.

Trenując na świeżym powietrzu dostarczymy organizmowi większe dawki tlenu, co przekłada się na poprawę pracy serca, układu oddechowego i mózgu, a krew szybciej krążąca naczyniami krwionośnymi usprawni metabolizm i ułatwia usuwanie toksyn
z organizmu.
 

Ruch w plenerze wzmacnia także układ odpornościowy, przyczynia się do bardzo ważnej dla zdrowia intensywnej wentylacji płuc, zaostrza apetyt, a w słoneczne dni wzmaga się produkcja witaminy D odpowiedzialnej za silne kości i zdrowe zęby. 

Zabawa na świeżym powietrzu jest doskonałym połączeniem przyjemnego
z pożytecznym. Warto więc korzystać z tego połączenia. Ostatecznie korzyści czerpie nie tylko dziecko, ale i rodzice. Lepszy apetyt, brak problemów ze snem, poczucie „zdrowego zmęczenia” oraz dobrze wykorzystanego czasu – samo dobro.
 

Mówi się, że „nie ma złej pogody na trening, jest tylko złe ubranie”.

Pamiętajcie, że trenujące, dziecko odczuwa temperaturę zupełnie inaczej niż czekający na ławce rodzic. Dzieci nie przeziębiają się na treningu, ale po nim. Ważne, by zaraz po treningu, gdy organizm traci temperaturę, odpowiednio zabezpieczyć dziecko kurtką czy ciepłą bluzą.

U dzieci często bawiących się i trenujących na świeżym powietrzu zauważa się różnicę w ich odporności na jesienne przeziębienia – występują znacznie rzadziej lub wcale. Naszym celem niech będzie kształtowanie zdrowych i silnych organizmów, co przełoży się na codzienne życie dziecka.

Pedagog szkolny - Monika Bednarz-Gaweł